چه گوشتی برای دیابت خوب است؟

گوشت گاو

یکی از مهترین موارد مربوط به مدیریت دیابت، رعایت رژیم غذایی مناسب می‌باشد. رژیم غذایی افرادی که دیابت دارند باید شامل مواد غذایی با شاخص پروتئین باکیفیت، شاخص گلیسمی پایین (GI ≤ ۵۵) و چربی سالم باشد. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند گوشت مصرف کنند، اما باید در انتخاب نوع گوشت و روش‌های پخت آن دقت کنند. مصرف نامتعارف گوشت‌های چرب و فرآوری شده منجر به افزایش وزن و کنترل ضعیف قند خون می‌شود. به همین علت انتخاب گوشت مصرفی برای افراد دارای دیابت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دقت کنند که چه نوع گوشتی مصرف می‌کنند تا علاوه بر تأمین پروتئین مناسب بتوانند قند خون خود را در محدود مناسب حفظ کنند.

دیابت چیست؟

دیابت یک بیماری مزمن می‌باشد که به علت ناتوانی بدن در استفاده صحیح از گلوکز ایجاد به وجود می‌آید. دیابت می‌تواند به دلیل کمبود ترشح انسولین از لوزالمعده یا ناتوانی سلول‌های بدن در پاسخ به انسولین باشد. دیابت به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود: نوع ۱ و نوع ۲. دیابت نوع ۱ معمولاً در دوران کودکی یا جوانی بروز می‌کند و نیاز به تزریق انسولین دارد، در حالی که دیابت نوع ۲ به مرور زمان و بیشتر در افراد بالغ و مسن ایجاد می‌شود و می‌تواند با اصلاح سبک زندگی و مصرف دارو کنترل شود. یکی از موارد مربوط به اصلاح سبک زندگی داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌باشد.

مصرف گوشت قرمز و دیابت

گوشت قرمز منبع غنی از مواد معدنی و پروتئین می‌باشد. اما باید توجه داشته باشید گوشت‌ قرمز بخش‌های پرچرب مانند گردن، دنده . گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، می‌توانند حاوی مقدار بالای چربی اشباع و ترانس باشد. این چربی‌های اشباع منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش سطح کلسترول بد (LDL) و مقاومت به انسولین می‌شود.

شیوه پخت گوشت

علاوه بر نوع گوشت مصرفی انتخاب روش پخت نیز بخش مهمی در مدیریت رژیم غذایی افراد دارای دیابت می‌باشد. توجه داشته باشید که پخت و مصرف گوشتی کم چرب ولی با روش پخت اشتباه می‌تواند خطر بیشتری برای شما به وجود بیاورد. پس توجه داشته باشید که علاوه بر انتخاب گوشت در انتخاب روش پخت خود نیز دقت کنید و از مصرف گوشت‌ها به صورت سرخ شده مخصوصا گوشت‌های پرچرب پرهیز کنید.

گوشت گوساله

گوشت گوساله به ویژه بخش‌های کم چرب آن یکی از بهترین منابع غنی از پروتئین و مناسب برای افراد دارای دیابت می‌باشد. گوشت گوساله دارای ویتامین‌های گروه B مانند B12 و B6 و مواد معدنی آهن و روی که به تقویت سیستم ایمنی و عصبی شما کمک می‌کند و باعث ترمیم و تقویت عضلات شما می‌شود. چربی پایین به ویژه در قسمت‌های راسته و فیله گوساله گزینه مناسب برای افرادی است که می‌خواهند وزن خودشان را کنترل کنند. گوشت گوساله یک گزینه خوب برای افراد مبتلا به دیابت می‌باشد، اما بهتر است از بخش‌هایی کم چرب آن و روش پخت مناسب استفاده شود.

گوشت گوساله دیابت

 

گوشت گاو

گوشت گاو یک منبع غنی از پروتئین می‌باشد. اما گوشت گاو بخاطر سنی که به نسب گوساله دارد، دارای چربی بیشتری است. به خصوص بخش‌های گوشت گردن و دنده که چربی بیشتری دارد به افراد دارای دیابت توصیه نمی‌شود. اما بخش‌های کم چرب گوشت گاو مانند استیک یا فیله گاو یک منبع پروتئین مفید خیلی خوب می‌باشد. همان طور که اشاره بخاطر سن بیشتر گاو چربی بیشتر دارد اما از طرفی این تفاوت سنی باعث شده است تا گوشت گاو به نسب گوساله منبع غنی‌تری از ویتامین به ویژه آهن و ویتامین گروه B باشد.

آهم هم و فقر آهن

آهن وجود در گوشت گاو و گوساله از نوع آهن هم (Heme iron) می‌باشد که جذب بالایی نسبت به آهن غیر هم موجود در مواد گیاهی دارد و می‌تواند آهن مورد نیاز افراد داری فقر آهن و کم خونی را تأمین کند.

گوشت گاو دیابت 1

گوشت ماهی

مصرف گوشت ماهی بهترین گزینه برای افراد داری دیابت است. گوشت ماهی به علت داشتن پروتئین بالا و چربی سالم، می‌تواند به کنترل قند خون و حفظ وزن کمک کند. بهترین روش برای پخت ماهی به صورت کبابی یا بخارپز می‌باشد تا از مصرف روغن‌های ناسالم پرهیز شود. اسید چرب امگا-۳ موجود در گوشت ماهی سلامت قلب و کاهش التهاب بدن و کنترل قند خون کمک می کند، همچنین مصرف ماهی منجر به کاهش خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. به همین علت مصرف منظم ماهی می‌تواند به سلامت کلی افراد دارای دیابت کمک کند.

گوشت ماهی دیابت

گوشت بوقلمون

همانطور که اشاره کردیم افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر مشکلات قلبی و عروقی می‌باشند. گوشت بوقلمون دارای مقادیر پایین چربی اشباع است که می‌تواند منجبر به کاهش خطرات بیماری قلبی شود. به همین علت گوشت بوقلمون به خصوص سینه بوقلمون یکی از بهترین گزینه‌های برای افراد مبتلا به دیابت است. بوقلمون گوشتی بسیار کم چرب و پروتئین بالایی دارد که می‌تواند به کنترل وزن و حفظ سطح قند خون کمک کند. مواد غنی مانند روی، سلنیوم و فسفر موجود در گوشت بوقلمون به تقوبت سیستم ایمنی و سلامت بدن کمک می‌کند.

گوشت مرغ

گوشت مرغ یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین منابع تأمین پروتئین و مصرفی در میان بیماران مبتلا به دیابت می‌باشد، به خصوص سینه مرغ دارای پروتئین بالا و کم چرب‌ترین بخش آن است. گوشت مرغ حاوی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند سلنیوم و فسفر می‌باشد. توجه کنید که از مصرف بخش‌های چرب مرغ مانند پوست و ران خودداری کنید زیرا این بخش‌های بیشترین چربی مرغ را دارند و می‌تواند منجر به افزایش سطح کلستروم و مشکلات قلبی شود. به همین علت افراد دارای دیابت یا افرادی که به دنبال حفظ وزن خود می‌باشند بیشتر سینه مرغ بدون پوست تهیه و مصرف می‌کنند.

گوشت مرغ دیابت

گوشت شتر مرغ

گوشت شتر مرغ یک منبع بسیار مفید برای افراد دیابتی می‌باشد. گوشت شتر مرغ پروتئین بالا و چربی سالم دارد. این گوشت به علت چربی بسیار کم و کالری کم آن می‌‌تواند به کنترل وزن و سطح قند خون کمک کند. گوشت شتر مرغ حاوی آهن می‌باشد که تولید گلبون‌های قرمز و اکسیژن رسانی بدن کمک می‌کند. همچنین گوشت شتر مرغ بافت مشابه با گوشت گاو، ولی چربی و کالری کمتری دارد. به همین علت می‌توان به عنوان جایگزین مناسبی برای این گوشت قرمز در رژیم افراد دارای دیابت استفاده شود.

گوشت شتر مرغ دیابت

گوشت خرگوش

گوشت خرگوش به عنوان یک منبع پروتئین کم چرب می‌تواند در رژیم غذایی افراد دیابتی قرار بگیرد. این گوشت سفید به عنوان یک منبه پروتئینی کم چرب و سالم شناخته می‌شود. محتوای پایین کالری و چربی این گوشت به کنترل وزن و کاهش خطرات مربوط به دیابت کمک می‌کند. گوشت خرگوش دارای مقادیر بالای از ویتامین‌هایی چون ویتامین A، ویتامین B، ویتامین D، ویتامین C و مواد معدنی مانند فسفر، آهن و پتاسیم می‌باشد. البته توجه داشته باشید که گوشت خرگوش توسط مراجع دینی حرام اعلام شده است.

گوشت خرگوش دیابت

چه گوشتی برای افراد داری دیابت مفید است؟

افراد دارای دیابت باید به دقت در انتخاب نوع گوشت مصرفی خود توجه کنند. آنها باید از مصرف گوشت‌های پرچرب یافرآوری شده پرهیز کنند یا مصرف آن به حداقل برسانند. مصرف گوشت‌های پرچرب می‌تواند منجر به افزایش کلسترول و مشکلات قلبی شوند. انتخاب گوشت‌های کم چرب و سرشار از پروتیئن مانند گوشت گوساله، بوقلمون، ماهی و شترمرغ می‌تواند به کنترل سطح قند، حفظ وزن، کاهش خطرات قلبی و عروقی و سلامت فرد دارای دیابت را بهبود ببخشند.

خرید گوشت تازه در زاهدان

بسته بندی‌های گوشت مزرعه گوشت شادرو به صورت تازه و با کیفیت بالا تهیه می‌شود. همچنین بسته‌بندی محصولات شادرو در ظروف بهداشتی و با پوشش سلفون انجام می‌گیرد تا تازگی و بهداشت آن حفظ شود. حداقل سفارش این محصولات ۱ کیلوگرم است و هیچ‌گونه ضایعاتی ندارد. وزن‌کشی محصول دقیقاً به میزان سفارش شما انجام می‌شود، اما ممکن است وزن نهایی محصول تا ۲۰۰ گرم نوسان داشته باشد که این تغییرات از طریق پیامک یا تماس تلفنی از طرف تیم پشتیبانی به اطلاع شما خواهد رسید.

قیمت امروز گوشت در زاهدان

قیمت گوشت به دلیل نوسانات بازار ممکن است روزانه تغییر کند. مزرعه گوشت شادرو به‌صورت مستقیم و بدون واسطه تأمین‌کننده انواع گوشت تازه و باکیفیت می‌باشد. به همین علت قیمت‌های ثبت شده در سایت به روز و مقداری کمتر از قیمت بازار می‌باشد. در صورت ناموجودی محصول یا نیاز به اطلاعات بیشتر درباره محصول یا شیوه بسته بندی و ارسال می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. مزرعه شادرو هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ آماده پاسخ گویی تلفنی و ارسال محصولات در زاهدان به دست شما مشتریان عزیز می‌باشد.

دستور پخت 

همچنین شما می‌توانید با بررسی دیگر مقالات در سایت و دنبال کردن پیج اینستاگرام مزرعه گوشت شادرو با دستور پخت‌ عنوان غذا و اینکه چه گوشتی برای چه غدایی مناسب می‌باشد، آشنا شوید تا بتوانید رژیم غذایی بهتر و سالم‌تری را برای خود و عزیزانتان پیش ببرید.

مزرعه گوشت شادرو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *